Selasa, 9 Februari 2010

Suka Duka Perantau


Assalamualaikum...

Alhamdulillah Bersyukur Kehadrat Ilahi kerana masih dikurniakan nyawa untuk penulis terus berkorban dalam meneruskan perjuangan untuk mencapai matlamat baik untuk diri maupun masyarakat...Sedikit Pengalaman penulis Sebagai Wakil Pelajar Malaysia Pekanbaru......(bahasa penulis kurang memuaskan)kalau x faham pn wat2 faham eh...
Sudah hampir 2 tahun penulis menjawat jawatan dalam Persatuan Kebanggsaan Pelajar Malaysia Cawangan Pekanbaru(PKPMI-CBP)di mana tahun pertama penulis diamanahkan untuk menjawat sebagai bendahari dan tahun kedua diamanahkan sebagai Timbalan Setiausaha.. 2 tahun berturut-turut penulis memengang jawatan sebagai AMT atau Ahli majlis tertinggi dalam Persatuan, banyak pegalaman suka duka yang penulis tempuhi sebagai AMT dan sebagai wakil pelajar Malaysia untuk mengjaga kebajikan pelajar..skang dan xde jawatan..boring gak sebab dah biase dengan kesibukan belajar dan berpesatuan..tahun Pertama dalam persatuan penulis dan lima orang sahabat menjadi wakil untuk ke Konvensyen Kepimpinan yang diadakan di Makassar..pertama kali dalam hidup dapat naik flight lion air..(free lak tu)..huhu..transit di bali dan jakarta untuk sampai ke makassar.. jauh perjalanan luas permandangan tapi puas dan berbaloi sebab free kot..dapat knal rmai jugak la kawan2 Malaysia yang belajar di seluruh Indonesia..tapi kebanyakan diorg nak jadi doktor dalam jurusan medic..kami doktor jugak kot tapi doktor JIWA..haha.. sape sakit jiwa bole la jumpe kami eh..permandangan di makassar mmg cantik sbb hotel kami pun tepi pantai..five star tuu..rmai jugak dato or YB dari Malaysia datang konvensyen..Dato Mustapha Mohamed..mase tu die Menteri Pengajian tinggi..



ade la lagi 3 or 4 orang dato..huhu..penulis pon x bape ingat..haa..Dato Najib ada datang jgk, die amik anugerah Doktor Honoris Causa..



mlm tu penulis dengan semua budak Malaysia mkn malam di rumah Jussuf Kalla beliau ialah wakil presiden Indonesia mase tu..huhu...kalau x silap 3 hari 2 malam kami berlima menetap di hotel tu..hotel aryaduta..sape nk jln makassar cari la hotel aryaduta..



tu la serba sedikit pengalaman penulis waktu di makassar dihantar sebagai wakil pelajar Malaysia cawangan pekanbaru..pengalaman yang mungkin x dapat dilupakan..dah la naik flight free..hotel pon free..five star lak 2..rezeki penulis..nk wat cam ne kan..pape pon yang terjadi perjuangan tetap diteruskan.. smpai sini dulu penulis ingin kongsi dan sampaikan..ade waktu penulis akan cerita lagi pengalaman-pengalaman menjadi seorang perantau di Negara orang iaitu INDONESIA.......

2 ulasan:

  1. salam alayk
    menarik..
    PKPMI 2 NGO ke????? tugas sbnr persatuab ni ape ea??

    BalasPadam
  2. wsalam...me ksh..pkpmi 2 persatuan pelajar Malaysia n Indonesia..untuk jaga kebajikan pelajar..

    BalasPadam